Răspuns :
Inserarea atat de frecventa la romantici, imbraca aici o
haina noua a satului, a miscarii agresate. Axa timpului (amurg catre
noapte) coordoneaza pe de o parte, imaginile auditive, pe de alta, pe
cele vizuale, intr-un joc contrapunctic: in timp ce primele descresc in
intensitate, celelalte cresc, extinzandu-se. Astfel, curba auditivului e
sugerata de: “a puntilor cumpeni tipand”, “vitele muginde”, “in gemete
de muma vietii lor striga” apoi treptat “s-astampara ast zgomot”,
s-a-laptelui fantana incepe sa s-auza ca soapta in susur”. Punctul
maxim, unde parca se intalnesc cele doua curbe dezvoltate gradat este
miezul noptii cand “rasare si luna”.
Se pornise de la “Era in murgul serei si soarele sfintise”, cirezile cu vite se intorceau de la camp in sat, in curti oamenii forfotisera alaturi de animale , cinasera, apoi ostenind toti s-au culcat. Motivul tacerii depline, concomitenta cu nemiscarea totala revine ... Alte referate despre: zburatorul ion heliade radulescu, zburatorul ion heliade radulescu comentariu, mitul zburatorului ion heliade radulescu
Se pornise de la “Era in murgul serei si soarele sfintise”, cirezile cu vite se intorceau de la camp in sat, in curti oamenii forfotisera alaturi de animale , cinasera, apoi ostenind toti s-au culcat. Motivul tacerii depline, concomitenta cu nemiscarea totala revine ... Alte referate despre: zburatorul ion heliade radulescu, zburatorul ion heliade radulescu comentariu, mitul zburatorului ion heliade radulescu
Vă mulțumim pentru vizita pe platforma noastră dedicată Limba română. Sperăm că informațiile prezentate v-au fost utile. Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de suport suplimentar, nu ezitați să ne contactați. Așteptăm cu entuziasm să reveniți și vă invităm să ne adăugați la lista de favorite!